Masaža … da ali ne?

Vsi pasivni terapevtski postopki, ob katerih pacient samo leži, pomagajo le kratkoročno. Razlog za kronično prenapete mišice je njihova nepravilna uporaba ali neuporaba. Masaža je lahko koristna za športnike, ki z njo dosežejo hitrejšo regeneracijo. 

Z masažo namreč vplivamo na površinske mišice telesa, ki so nagnjene k prenapetosti in s tem povezani bolečini. Ob neuporabi telesa se posušijo globoke mišice, ki so pomembne za stabilizacijo hrbtenice.

Izpad njihove funkcije telo nadomesti s prekomerno aktivacijo površinskih mišic, ki poskušajo stabilizirati trup. Ker niso narejene za tovrstno delo, postanejo hitro prenapete in boleče.

Masaža
Simbolična fotografija. Foto: Karolina Grabowska -Pexels

Za “pisarniškega človeka” je masaža koristna samo kadar jo spremlja gibanje in terapevtska vadba.

Mnogokrat paciente “vseka” v križu potem, ko opravijo sklop masaž. Razlog je v tem, da se s sprostitvijo mišic ob masaži  odvzame telesu še tisti nadomestni mehanizem za stabilizacijo telesa. Torej odgovor se glasi: masaža lahko, ampak samo kot dopolnitvena terapija ob kinezioterapiji.

Vsebina je avtorsko delo. Prepovedano je vsakršno kopiranje, prepisovanje, razmnoževanje in kakršnokoli razširjanje v komercialne namene brez pisnega dovoljenja družbe.